Oyun Pazarlama’da Araştırma Yapmak

Oyun Pazarlama’da Araştırma Yapmak

Herkese merhabalar bir önceki makalemde “Türk Oyun Geliştiricilerin Sorunlarına” değinmiştim. Sizlere çok teşekkür ederim bir gün içerisinde oldukça pozitif dönüşler yaptınız birçok alandan. Herkesin “Pazarlama” konusunda yaşadığı sıkıntıları görünce analiz için oyun pazarlama’da araştırma yapmak isimli bir makale yazmak istedim.

Şimdi gelelim konuya;

Oyun getirmek ve yaratmak arasında ciddi farklar var. Öncelikle amacımız oyun yapımcılarının oyunlarını nasıl pazarlayacakları yönünde bir çalışma oluşturmak.

Kendim için konuşmak gerekirse analiz çıkarırken bir takım ölçekleri tercih ediyorum. Ben daha çok hazır ve piyasaya sürülecek oyunlar için analiz yaparken, sizler için tavsiyem oyunu yapmadan önce rakiplerinizi kontrol etmeniz.

Şimdi örneklemelerle başlayacak olursak;

Mobil oyun dünyası daha popüler olduğu için bu konudan örnekleme yapacağım.

A isimli bir oyun yaratmayı planlıyoruz. Oyunun amacı ve ilerleyişini belirledikten sonra ilk yapacağımız şey piyasada bulunan oyunları araştırmak.
Örneğin;

Bizim yapacağımız oyuna benzer 6 oyun bulunuyor. 6 oyunun toplam indirilme sayısı iOS – Android – Windows’da 8 milyon. Bu altı oyunun içerisinde maximum indirilme sayısına ulaşmış tek bir oyun seçiyoruz bunada örneğin 1 milyon toplam indirilmesi olduğunu var sayalım. En kötüsünün ise 250.000 olduğunu düşünün.

Sizin maximum bu oyunun benzerinden kazanacağınız “potansiyel kullanıcı” sayısını 250.000 olarak düşüneceksiniz. Bir milyon pazarı olan bir oyunun benzer bir sürümünün en son olarak aldığı rakamı potansiyel kitle olarak belirleme en kötüye göre senaryo hazırlamanız anlamına gelecektir. Yakalayacağınız rakamların yanında bu aşamada artık rakiplerinizi incelemeniz gerekiyor.

Bu aşamada önemli olan şey incelediğiniz oyunun “Market kısmından başlayıp, oyuncu sıralamalarına ve ardından mobil performansına kadar” bir teste sokmanız gerekmekte.

Başlayalım;

X oyununun marketinde bir elmasın fiyatı: 1,25$
Elmasın oyuncuya sağladığı katkı: 1 birim.
4 Elmasın fiyatı. 4,65 dolar
Elmasın oyuncuya sağladığı katkı: 3,5 birim.

diğer oyunlar içinde benzer analizleri çıkartmanın ardından sizin yapacağınız en önemli şey;

Oyununuzu X oyununun marketinden daha başarılı hale getirmek.

A isimli oyununuzun marketinde elmas fiyatı: 1$
Elmasın oyuncuya sağladığı katkı: 1,2 birim
4 elmasın fiyatı: 3,5 $
Elmasın oyuncuya sağladığı katkı: 3,5 birim.

4 elmas fiyatında ekleyeceğimiz ürünlerin katkısını eşit tutup 1 elmas veren ürünlerin katkısını yükseltmemiz pazarlama aşamasında farkında olmadan kullanıcı tercihlerini ve harcamalarını doğru yönlendirecektir. Yani 4 elmas satıp 4 birimde verebilirsiniz, 4 birimde verebilirsiniz.

Aslında buranın dengesini kuracak olan sizlersiniz.

Şimdi gelelim 2. aşama olarak oyuncu sıralaması;

Co-Op mobil oyunlarda yada single player oyunlarda, oyuncuların en büyük rakipleri “sosyal medya arkadaşları” olduğunu gözden çıkartmayın.

Rekabet ortamını ve oyuncu sıramalarını hazırlarken, önce kendi arkadaşları ardından global sıralama şeklinde sağlamak ve diğer oyunların bu konuda nasıl bir strateji izlediğini gözlemlemek sizi bir adım ileriye taşıyacak mevcut oyununuz üzerinde pazarlamayı arttıracaktır.

3. Aşama Performans

Rakip oyunların telefon ısıtması, geçiş hızları, client yüklemeleri boyutları gibi veriler oldukça önemlidir. Siz bunlardan optimizasyon olarak daha iyi performans vermek zorunda olduğunuzu unutmamalısınız. Mevcut oyunlardan daha başarılı olduğunuz her optimizasyon sizin için +1 taşıyacaktır.

Diyelim ki oyunu yaptık… A isimli oyunumuz indirilebilir olarak çıktı…

Burada en önemli aşama oyunu çift dilli olarak çıkartmak 1, 2.si kanalları belirlemek.

Son yıllarda özellikle Türkiye’de promosyon kodları ve epin satışının yükselişte olduğunu düşünerek mevcut oyununuz için “epin” kullanma sistemini aktif etmeniz gerekiyor. Epin firmaları her zaman oyununuzun reklamını yapan kanallar olmuştur. Dağıtım için yapmanız gereken ana bir bayi belirlemek ve ana bayinin sizin için diğer Epin firmalarına ürün dağıtmasını istemek üzere kurulmalıdır. Epin satış haklarınızı vermeyi seçtiğiniz firmanın oyununuzu en iyi şekilde pazarlayacak firma ve bu konuda ciddi çalışmaları olan firmalar olduğuna dikkat etmelisiniz.

2. Basın Bülteni
Oyununuz konusunda yayınlanabilecek bir basın bülteni hazırlayıp “oyun medyası ve tanıtımı” yapan websitelerine göndermeniz gerekiyor. Bu bültenler potansiyel müşterilere ulaşmak için ciddi bir amaç taşıyor. Bültenlerinizi hazırlarken oyununuzu en iyi şekilde tanıtmaya dikkat edin ve mutlaka içine oyun görselleri ve videoları eklemeyi unutmayın.

3. Potansiyel Müşterilerinizi Tanıyın
Linkedin gibi mükemmel bir iş ağına sahip olduğunuzu unutmayın. Dünya çapında mobil geliştirme, yayıncılık ve mobil reklam pazarlama sektörüne çalışan herkese Linkedin üzerinden ulaşabilirsiniz. Türk ve yabancı yatırımcılar korkularınızın aksine tüm mesajlarınıza dönecektir. Partner araştırması yönünde en büyük kaynak sizler için Linkedin olacaktır. İnsanların size ulaşmasını beklemeden siz insanlara ulaşın. Burada yayınladığınız oyunu durum olarak paylaştığınızda ilk görecek kişiler bu sektörün içerisinden insanlar olacak.

4. Gerilla Marketing
Sosyal medya üzerinde ve forumlarda sıkça kullanacağınız yöntem. Gerilla marketing üzerine ayrıca bir yazı yazacağım ancak kısaca bahsetmek gerekirse;
Sosyal mecralarda, forum ve sözlüklerde aslında oyunu yapan siz değilde, bir kullanıcı gibi paylaşımlar yapmak ve bu paylaşımları benzer zamanlarda her yerde gerçekleştirmek hızlı şekilde tanınınabilirliğinizi arttıracaktır.

Paylaşımlar yapacağınız mecraları belirlerken doğru adresleri analiz etmeli ve hitap ettiğiniz kitleye yönelmelisiniz.

5.  Reklam
Reklam yapacağınız ve vereceğiniz mecraları özellikle dikkatli seçmeniz gerekiyor. Çoğu zaman Adwords kullanmak yerine Facebook yada Instagram reklamları kullanmak “ki özellikle Instagram” mobil oyun için hızlı indirilebilir müşteri kaynağıdır.

Kullanıcılar Facebook’a bilgisayarla da girebilirken, Instagram konusunda her zaman bu şansa sahip olmuyorlar. Başka bir oyun üzerinden reklamınızı yapmak mı daha mantıklı olur? Yoksa Instagram’da video reklam hazırlayıp bunu reklam olarak oluşturmak mı daha hızlı kullanıcı sahibi olmanıza sebep olur?

 

Aslında size analiz yönünden birçok fikir verdiğimi düşünüyorum. İlerleyen makalelerde bu durumların birçoğunu tek tek ele alacağım. Umarım yararlı olmuştur, sevgilerimle.

Share This

Leave a Comment